جلسه ستاد برنامه ریزی دفاتر پیشخوان دولت استان کرمان برگزار شد

ادارات ثبت احوال استان کرمان به امکانات جدید مجهز شدند
مهر ۲, ۱۳۹۶
برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا همزمان با ماه محرم در اداره کل ثبت احوال
مهر ۱۵, ۱۳۹۶

جلسه ستاد برنامه ریزی دفاتر پیشخوان دولت استان کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، روز سه شنبه ۲۸ شهریورماه سال جاری، جلسه ستاد برنامه ریزی دفاتر پیشخوان دولت با محوریت واگذاری خدمات ثبت احوال با حضور حسین زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال، مسعود الهامی مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصطفی رحمتی سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات استانداری، حمیدرضا سلطانی رییس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان و تنی چند از مدیران ستادی ثبت احوال استان کرمان در محل سالن اجتماعات ولایت اداره کل برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا گزارشی کاملی از اقدامات انجام شده ثبت احوال استان در رابطه با نحوه واگذاری و همچنین ارائه خدمات ثبت احوال توسط مسئول دفتر خدمات ثبتی غیردولتی اداره کل ارائه گردید.
در ادامه حسین زین الصاحین مدیرکل ثبت احوال ضمن تشریح فعالیت ها به بیان اهداف سازمان ثبت احوال کشور در زمینه برون سپاری خدمات پرداخت.
ایشان گفت: در ثبت احوال مبنای کار و ملاک اصلی رضایتمندی مردم است و در راستای افزایش نقاط دسترسی مردم به خدمات، ثبت احوال اقدام به واگذاری بخشی از فعالیت های خود به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان نموده است.
وی افزود واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان بر اساس شرایط و ضوابط خاصی می باشد که از سوی سازمان ثبت احوال کشور تعیین می گردد و با مشارکت دستگاه های مرتبط استان در کارگروه تخصصی انجام می شود.

مدیرکل ثبت احوال یادآور شد: خدمات ثبت احوال بسیار حساس و حائز اهمیت است و در این زمینه نظارت های کافی صورت می پذیرد تا کوچکترین خدشه ای به اسناد هویتی وارد نشود.
زین الصالحین در پایان تصریح کرد ظرفیت صدور کارت هوشمند ملی برای تمامی هم استانی ها تا پایان سال ۹۶ وجود دارد.

در ادامه مسعود الهامی مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده و اقدامات ثبت احوال گفت: دغدغه دولت اشتغال است و ثبت احوال استان با فراهم نمودن زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر نیرو در دفاتر پیشخوان دولت خدمت بزرگی در تحقق سیاست های دولت نموده است.
ایشان به اهمیت کاربرد کارت هوشمند ملی اشاره نمود و گفت: وزارت ارتباطات نیز تاکید دارد کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک می باشد و بایستی این مهم هر چه زودتر در استان به بهره برداری برسد.
وی در پایان خواستار توجه بیشتر ثبت احوال در امر برون سپاری خدمات به دفاتر ict روستایی شد.

سپس مصطفی رحمتی سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات استانداری ضمن تشکر از مدیر کل و مجموعه کارکنان ثبت احوال به لحاظ واگذاری خدمات مهم هویتی در دفاتر پیشخوان و فراهم نمودن شرایط شهروند الکترونیک گفت: این اداره کل آمادگی دارد در زمینه واگذاری و بازنگری دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهنده خدمات ثبت احوال همکاری نماید.

در ادامه حمیدرضا سلطانی رییس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان گفت: زحمات ثبت احوال استان بویژه مدیرکل در زمینه واگذاری خدمات به دفاتر شایسته تقدیر است و خوشبختانه استان کرمان در سطح کشور در این زمینه پیشرو می باشد.
وی افزایش تعاملات دفاتر و همکاری بیشتر با مسئولین ثبت احوال، کارگروه و صنف را موجب ماندگاری ارائه خدمات آنان دانست.
در پایان پس از ارائه نقطه نظرات حاضرین تصمیمات مفیدی اتخاذ گردید.

 

Powered by WPeMatico

سیستم نظردهی برای این مطلب توسط مدیریت بسته شده است.